Wrigley

Wrigley

A Wm. Wrigley Jr. Company az édességipar egyik elismert vezető szereplője széles termékválasztékkal, így egyebek mellett rágógumikkal, frissítő cukorkákkal, kemény és rágható cukrokkal, nyalókákkal és csokoládékkal. A vállalat több mint 40 országban tevékenykedik, és világhírű márkáit több mint 180 országban forgalmazza. A Wrigley központja Chicagóban (Illinois) található. A cég a Mars, Incorporated leányvállalataként működik, amely egy 1911-ben alapított, magántulajdonban lévő családi vállalkozás. A Mars, Incorporated a világ egyik legnagyobb élelmiszer-ipari vállalata, amely éves szinten világszerte 30 milliárd dollár árbevételt realizál, és hat szegmensben is világelső márkákat állít elő, így a csokoládé, az italok, az élelmiszerek, az állatgondozás, a „symbioscience” (korszerű táplálkozás) és a Wrigley-termékek területén.

A Wrigley érdekes, újszerű és kiváló minőségű termékekkel örvendezteti meg vásárlóit immár mintegy 100 éve. A Wrigley folyamatosan a jövőbe tekintően és a fogyasztó középpontba helyezésével fejlődött az 1891-ben még csak sütőport és szappant gyártó chicagói vállalkozásból rágógumit, cukrokat, frissítő cukorkákat és csokoládét előállító világcéggé. Válasszon az alábbi évszámok közül, és fedezze fel a Wrigley gazdag örökségét.

 

1891

William Wrigley Jr. megalapítja a vállalatot

1981

William Wrigley Jr. 1891 tavaszán érkezett Chicagóba. 29 éves volt, 32 dollárral a zsebében, és rendkívül energikus és tehetséges üzletember. Kezdetben szappant árusított. A Wrigley-szappanokat kínáló kereskedőket ingyenes sütőporral motiválta. Amikor kiderült, hogy a sütőpor népszerűbb, mint a szappan, átváltott a sütőpor-kereskedelemre. Aztán egy nap az az ötlete támadt, hogy a kereskedőknek ingyenes rágógumit ad minden doboz sütőporhoz, amely aztán népszerűbbé vált, mint a sütőpor maga. A többi már történelem.

 

1893

1983Piacra kerül a Juicy Fruit és a Wrigley’s Spearmint

A Wrigley-család legrégebbi tagja, a Juicy Fruit mindössze néhány hónappal előzte meg a piacon a Wrigley’s Spearmintet. A Juicy Fruit később az Egyesült Államok első számú gyümölcsízű rágógumija lett. A Wrigley’s Spearmint is hatalmas sikert aratott. Napjainkban – több mint 100 év elteltével – a Wrigley’s Spearmintet az egész amerikai kontinensen, Európában és Ázsiában is árusítják.

 

1914

1914Piacra kerül a Doublemint

A Doublemint márka az Egyesült Államokban 1914-ben került bevezetésre, és több generáció kedvencévé vált. A Doublemint a világ egyik legnagyobb forgalmat bonyolító rágógumi márkája.

 

1944

1944A Wrigley rágógumigyártása az Egyesült Államok hadseregének szolgálatában

A második világháború során Philip Wrigley, a vállalat elnöke szokatlan lépésre szánta el magát az amerikai csapatok támogatása és a vállalat márkáinak védelme érdekében. A háborús időszak jegyrendszere miatt a Wrigley nem tudott elegendő csúcsminőségű rágógumit előállítani. Ezért az emberek által elvárt magas minőség rontása helyett a cég megszüntette a Wrigley’s Spearmint®, a Doublemint® és a Juicy Fruit® forgalmazását a lakossági piacon, és e márkákat teljes egészében az Egyesült Államok hadseregének szolgálatába állította. Amíg a márka nem volt jelen a piacon, Philip Wrigley a „Remember this Wrapper” (Ne feledje ezt a csomagolást) reklámkampánnyal gondoskodott arról, hogy a fogyasztók emlékezzenek a Wrigley-márkákra.

 

1946

1946A Wrigley-rágógumi újra a lakossági piacon

A második világháború befejeztével Wrigley ismét be tudta szerezni a népszerű márkáiban felhasznált csúcsminőségű alapanyagokat. A Wrigley’s Spearmint® 1946-ban jelent meg újra a piacon. Őt követte a Juicy Fruit® még ugyanabban az évben, majd a Doublemint® 1947-ben. Bár ezeket a márkákat két évig nem forgalmazták az Egyesült Államokban, gyorsan visszaszerezték, majd túl is szárnyalták háború előtti népszerűségüket.

 

1961

1961A Wrigley világszerte terjeszkedik

Amikor 1961-ben William Wrigley került édesapja, Philip elnök-vezérigazgatói székébe, a földrajzi terjeszkedés stratégiáját tűzte ki célul. A Wrigley vállalat élén eltöltött 38 éve alatt kilenc új országban létesültek gyárak, és a Wrigley márkákat az egész világ megismerte. A Wrigley minőségi márkái ma már több mint 180 országban találhatók meg.

 

1990

Magyarországon bevezetésre került az első Wrigley rágógumi.

 

1991

hunMegalakul a Wrigley Hungária Kft.

Megalakul a Wrigley Hungária Kft., mely még külső területi képviselők segítségével terjeszti és értékesíti a Wrigley elsőként bevezetett Wrigley’s Spearmint®, Doublemint®, Juicy Fruit® és Orbit® márkáit.

 

1992

Magyarországon is fejlődésnek indul a rágógumi kategória

A kis létszámmal dolgozó és kevés terméket forgalmazó Wrigley Hungária Kft. a magyarországi rágógumi kategória első számú forgalmazójává növi ki magát. Magyarországon elkezdik vetíteni az első magyar nyelvű Wrigley reklámot.

 

2003

dropsMegjelenik az Orbit drops

A Wrigley 2003-ban a cukorkák piacán is megjelent a fogászati szempontból előnyös cukormentes Orbit® Drops bevezetésével, amely több mint egy tucat országban, így Magyarországon is kikerült az üzletekbe.

 

2004

prof2004 – az Orbit Professional éve

Bevezetésre kerül az Orbit® Professional, mely mikrogranulátum tartalmának köszönhetően segíti érezhetően tisztítani a fogakat.

 

2005

Hivatalosan megnyílik a Wrigley globális innovációs központja

2005

A kreativitást és az együttműködést ösztönző Wrigley Global Innovation Center (GIC) a Wrigley jövőképének kulcsfontosságú eleme. A Chicagóban (Illinois államban) felépített, bevált gyakorlatokon alapuló GIC egy olyan ultramodern létesítmény, amely előmozdítja az innovációt a termékek, a csomagolóanyagok és a folyamatok területén.

 

2006

Két új kiszerelésekkel jelentkezik a kategóriájában vezető Orbit® márka.

fpe_doboz

Az új praktikus visszazárható dobozos kiszerelés 46 db rágógumit tartalmaz, mely bárhol, bármikor kéznél van! Otthon, az autóban vagy az irodában.

A visszazárható zacskós kiszerelésnek köszönhetően 25 db rágót is kényelmesen, kis helyen és hosszan frissen tartva vihetünk magunkkal.praktikus visszazárható dobozos kiszerelés 46 db rágógumit tartalmaz, mely bárhol, bármikor kéznél van! Otthon, az autóban vagy az irodában.

fsp_zacsko

 

 

2006

2006Megalakul a Wrigley tudományos intézete

A rágógumi előnyös száj- és fogápolási hatásainak szószólójaként aWrigley 2006-ban megalapította a Wrigley Science Institute intézetet, amely a rágózás további előnyeit hivatott kutatni. Az első rágózás előnyeit kutató intézményként a WSI arra keresi a választ, hogy a rágógumi milyen módon segíti elő a testsúly szabályozását, a stresszoldást és koncentrációt, továbbá a fogak és a száj egészségét.

 

2007

A Wrigley Hungária Kft. előkelő pozíciót ér el a 2007-es Legjobb munkahely pályázaton

A Wrigley Hungária Kft. 3. helyezést ér el a Hewitt által végzett Legjobb Munkahely kutatáson a kis-és középvállalkozások kategóriában.

fcl_drazseÚj termékbevezetések a cukorka és a prémium rágógumi szegmensben

Új Orbit® Professional Mints cukorkával bővül az Orbit® cukorka portfóliója, mely különleges, finoman barázdált rétegének és mikrogranulátum tartalmának köszönhetően érezhetően tisztítja a nyelvet és a szájat az étkezések között is.

Bevezetésre kerül az új prémium Orbit® Envelope rágógumi család, mely 14 db egyenként csomagolt új formátumú rágógumit tartalmaz.

2007Az Orbit® ADA minőségi emblémát kap

Az Amerikai Fogászati Egyesület (ADA) 2007-ben először helyezte el rágógumin minőségi emblémáját, amellyel tanúsította, hogy a cukormentes Orbit®, kedvező a fogak és a száj egészségére nézve. Klinikailag bizonyították, hogy ezek a termékek segítenek megakadályozni a fogszuvasodás kialakulását, erősítik a fogakat és csökkentik a foglepedéken termelődő kártékony savak mennyiségét.  Az ADA-embléma elhelyezésére csaknem 20 évig tartó független tudományos vizsgálatok eredményeképpen került sor.

(Az Orbit® és ADA tudományügyi tanácsa általi elfogadása azon a felismerésen alapul, hogy az Orbit® evés utáni, 20 percen keresztül történő rágása elősegíti a nyáltermelődést, aminek kedvező hatása van a fogszuvasodás elleni küzdelemben, mivel segít csökkenteni a lepedéken termelődő savak mennyiségét, és erősíti a fogakat.)

2008

2008

A Wrigley eléri az 5 milliárd dolláros árbevételt, és 5 millió dollárt fordít jótékony célra

2008 februárjában a Wrigley cégcsoport bejelentette, hogy elérte a régóta áhított 5 milliárd dolláros árbevételi szintet – a 2007-es pénzügyi évben 5,4 milliárd dolláros árbevételt generálva. A történelmi jelentőségű mérföldkő alkalmából a Wrigley 5 millió dollárt adományozott olyan globális célokra, mint a fiatalok fejlődése vagy a környezetvédelem. A Nemzetközi Ifjúsági Alapítvány – amelynek célja a fiatalok egészséges, hasznos és elkötelezett életre való felkészítése – és a Conservation International nemzetközi környezetvédelmi szervezet – amely a környezet megóvása érdekében alkalmaz innovatív megoldásokat számos területen – egyaránt 2,5 millió dolláros támogatásban részesült. Mindkét szervezet együttműködik a Wrigley vállalati alapítványával olyan alapvető programok megvalósításában, amelyek kedvező hatással vannak a globális közösségre, ideértve számos olyan földrajzi területet is, ahol a Wrigley fontos piaci szereplő.

2008cA MARS Inc. felvásárolja a Wm. Wrigley Jr. Company-t

A két világszintű márkákat forgalmazó nemzetközi vállalat egyesülésével létrejön az egyik világelső édességipari cég. A Wrigley a Mars Inc. önálló leányvállalatként végzi tovább tevékenységét a rágógumi és cukorka szegmensben a Mars meglévő csokoládé, állateledel, élelmiszer, ital és „symbioscience” üzletágai mellett. A tranzakció részeként a Mars átadja a Wrigley leányvállalatnak globális, nem a csokoládé szegmenshez tartozó cukrozott márkáit – például Skittles®, Starburst®, Tunes®, Lockets®, Rondo®, Kenman®, Skwinkles® és Lucas® – és több gyárát: Scoresby (Ausztrália); Porici (Csehország) és Monterrey (Mexikó).

A Wrigley Hungária Kft. megismétli sikerét a Hewitt Legjobb munkahely 2008 pályázatán

A Wrigley Hungária Kft. két egymást követő évben másodszor is 3. helyezést ér el a kis-és középvállalkozások között a Legjobb munkahely felmérésben, mely jól mutatja a cég emberközpontú gondolkodásmódját és a cég dolgozóinak elkötelezettségét a Wrigley iránt.

legjobb

Egyél igyál rágózz!

Üdvözlünk az Orbit oldalán!

Kérünk, add meg a születési dátumodat, hogy tovább léphess. Felelős gyártóként ellenőriznünk kell az életkorodat, hogy garantálni tudjuk márkáink felelős reklámozásról szóló vállalásunkat.

év hónap nap